فروش 710 میلیون دلار تتر Tether به دلیل ترس توسط نهنگ ها

فروش 710 میلیون دلار تتر Tether به دلیل ترس توسط نهنگ ها
رمزارزها - کریپتوکارنسی

فروش 710 میلیون دلار تتر Tether به دلیل ترس توسط نهنگ ها

نهنگ ها به دلیل ترس از De-Peg معادل 710 میلیون دلار تتر  Tetherرا فروختن

 

با توجه به جدیدترین داده‌های Santiment، نهنگ‌ها بازار به دنبال خطر De-Peg دارایی‌های تتر  Tether خود را میفروشند. دیروز قیمت USDT برای یک لحظه به 0.97 دلار کاهش یافت اما سپس به 1 دلار بازگشت. این نشان میدهد که حتی سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال فشار روانی را بر دارایی USDT خود احساس کردند.

De-Peg نقطه مقابل peg است .اصطلاح «peg» به‌معنای ایجاد وابستگی در ارزش دو ارز یا اتصال یک ارز به ارز پایه است. به طور مثال وقتی می گوییم یک استیبل کوین به دلار پگ شده، یعنی مطابق نوسانات دلار، ارزش آن استیبل کوین نیز تغییر می کند.

حال دیپگ شدن (de-peg) به معنای جدایی این دو دارایی از یکدیگر است. به طور مثال، اگر استیبل کوین USDT از دلار دیپگ شود، بدین معناست که این پیوند شکسته و دیگر یک واحد از آن یا به عبارتی معادل یک دلار نیست. دیپگ شدن می تواند منجر به افت شدید قیمت استیبل کوین و یا نوسانات شدید آن باشد.

همانطور که داده‌های درون شبکه ای نشان می‌دهد، آدرس‌های کلیدی نهنگ تنها در جلسه معاملاتی دیروز 710 میلیون دلار تتر فروختند. فروش انبوه در حال حاضر بزرگترین تخلیه یک روزه USDT در آدرس های نهنگ ها در نظر گرفته می شود. گروه Santiment هیچ داده ای در مورد شبکه ای که این آدرس ها به آن مرتبط هستند ارائه نکرده است.

 

نهنگ ها به دلیل ترس از De-Peg معادل 710 میلیون دلار تتر Tetherرا فروختن
source : santiment

 

دلیل اصلی چنین وحشتی بین نهنگ ها به طور قطع به مشکلات استیبل کوین شبکه ترا یعنی UST در حفظ پیوند با دلار آمریکا مربوط می شود. باثبات‌ترین دارایی‌ در بازار ارزهای دیجیتال، خروجی عظیمی که تابحال مشاهده نشده بود را از صرافی‌ها و قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز گزارش داد.

ذخایر USDT به طور قابل توجهی بزرگتر از بنیاد لونا گارد (LFG) است و این استیبل کوین با پول نقد واقعی همراه با بخش کوچکی از دارایی های دیجیتال و اوراق تجاری پشتیبانی می شود. تنوع عنصر اصلی در پایدار نگه داشتن USDT در مقایسه با دارایی‌های است که توسط ارزهای دیجیتال که ثبات ندارند پشتیبانی می‌شوند.

با توجه به تاریخچه قیمت کوین در CoinMarketCap، تتر با وجود افت کوتاه به زیر 0.99 دلار در طول نوسانات بسیار بالا در بازار ارزهای دیجیتال، تقریباً تا کنون هیچ مشکلی در حفظ قیمت 1 دلار نداشته. البته دلیل سقوط دیروز به 0.97 دلار یک مورد خاص از ترس شدید در بازار بود.

 

⚠️خوانندگان عزیز:  لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!

لطفا از پست های ما در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام به معامله نکنید!!!  این پست ها، فقط جنبه آگاهی و اطلاع رسانی دارند.

 

🌐 منابع :  armin-academy.com / Utoday.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

به این مقاله امتیاز دهید!post
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی