رکود شرکت‌های نیوزلندی به خاطر نرخ بهره!

رکود شرکت‌های نیوزلندی به خاطر نرخ بهره!
بازارجهانی

رکود شرکت‌های نیوزلندی به خاطر نرخ بهره!

شرکت‌های نیوزلندی همچنان نزولی هستند زیرا افزایش نرخ‌ بهره ها باعث کاهش تقاضا می‌شود!

کسب‌ و کارهای نیوزلند در سه ماهه اول با کاهش نرخ بهره و کاهش تقاضا، کشور را به سمت رکود سوق داده است.


موسسه تحقیقات اقتصادی نیوزلند روز سه شنبه امروز 4 آپریل 2023 در نظرسنجی سه ماهه خود از نظر تجاری اعلام کرد: 66 درصد از مشاغل انتظار دارند اقتصاد در 12 ماه آینده بدتر شود. این میزان نسبت به 70 درصد در سه ماهه چهارم سال 2022 که کمترین میزان از اوایل دهه 1970 بود، کمی تغییر کرده است.


رشد اقتصادی پس از تشدید سیاست پولی تهاجمی بانک مرکزی، که با هدف مهار تقاضا به منظور کاهش تورم است، کاهش می یابد. بانک مرکزی انتظار دارد نرخ رسمی نقدی را 0/25 واحد پایه دیگر در روز چهارشنبه افزایش دهد و به 5% درصد برساند، اما اقتصاددانان می گویند هزینه استقراض و بدهی ها ممکن است به اوج خود نزدیک شود.

رکود شرکت‌های نیوزلندی به خاطر نرخ بهره!
https://armin-academy.com/wp-content/uploads/2022/01/Logo-Armin-Academy300.png


کریستینا لیونگ، اقتصاددان اصلی NZIER در یک نشست توجیهی گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد کاهش تقاضای بانک مرکزی تلاش می‌کند تا آن را مهندسی کند در حال افزایش است. «نشانه های دلگرم کننده ای برای RBNZ وجود دارد.
سوال کلیدی این است که آیا بانک مرکزی معتقد است به اندازه کافی انجام داده است یا خیر.


لئونگ انتظار دارد که بانک مرکزی فردا، OCR را افزایش دهد، اما پس از آن رویکردی منتظر بمانند تا تاثیر 475 نقطه انقباض از اواخر سال 2021 را ارزیابی کند.
NZIER به طور موقت انتظار دارد که اقتصاد در سه ماهه اول کمی کوچک شده باشد و این کشور را پس از کاهش 0.6 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه منتهی به دسامبر در رکود قرار دهد.

“بسیار بدبین”

لئونگ گفت: «این هنوز یک تصویر ضعیف برای اقتصاد نیوزلند است. «بسیار بدبینانه است».
10 درصد از شرکت ها گفتند که فعالیت تجاری آنها در سه ماهه اول کاهش یافته است و 8 درصد انتظار دارند در سه ماه منتهی به ژوئن وخیم تر هم شود.


شرکت‌ها گزارش می‌دهند که فروش، محدودیت اصلی در کسب‌ و کارشان است، که نشانه‌هایی از تضعیف تقاضا را افزایش می‌دهد. پیش از این، دسترسی به نیروی کار بزرگترین چالش بود.


لئونگ گفت که باز شدن مرزهای نیوزیلند شروع به کاهش کمبود نیروی کار و کاهش فشار ظرفیت کرده است. 44 درصد از شرکت ها گفتند که یافتن نیروی کار ماهر دشوار شده است، در حالی که 68 درصد کاهش یافته است.
نشانه‌هایی از افزایش فشار هزینه‌ها وجود دارد، به طوری که 63 درصد در سه ماهه اول در مقایسه با 81 درصد در سه ماه گذشته افزایش داشته است.


حاشیه های عملیاتی کماکان تحت فشار هستند و 52 درصد از شرکت ها کاهش سودآوری را گزارش کرده اند. با این حال، شرکت‌ها نسبت به برنامه‌های سرمایه‌گذاری و استخدام خود بدبین نیستند، زیرا شفافیت بیشتری در مورد چشم‌انداز هزینه‌های استقراض دارند.

منبع مقاله: بلومبرگ

⚠️خوانندگان عزیز:  لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!

پست های آرمین آکادمی فقط در جهت آگاهی و اطلاع رسانی است. لطفا در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام نکنید!!! 

🌐 منابع :   armin-academy.com  /  Bloomberg.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

5/5 - (1 امتیاز)
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی