کریپتو دیگر پناهگاه امنی برای پولشویی نیست. 3.6 میلیارد دلار کریپتو پیدا شد!

کریپتو دیگر پناهگاه امنی برای پولشویی نیست. 3.6 میلیارد دلار کریپتو پیدا شد!
رمزارزها - کریپتوکارنسی

کریپتو دیگر پناهگاه امنی برای پولشویی نیست. 3.6 میلیارد دلار کریپتو پیدا شد!

کریپتو دیگر پناهگاه امنی برای پولشویی و مجرمان نیست!

سلام و درود خدمت خوانندگان آرمین آکادمی

وزارت دادگستری آمریکا دو نفر مرتبط به هک صرافی ارزهای دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) که در سال 2016  اتفاق افتاده بود را دستگیر کرد و 3.6 میلیارد دلار از دارایی های کریپتو را توقیف کرد.

 

آیا دیگر ناشناس بودن در دنیای ارزهای دیجیتال بیهوده است؟

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) روز سه شنبه اعلام کرد که با موفقیت 3.6 میلیارد دلار دارای رمزنگاری شده است را از ایلیا لیختنشتاین (Ilya Lichtenstein) و همسرش هدر مورگان (Heather Morgan) مسدود کرده است که نشان دهنده شناخت عمیق دستگاهای نظارتی از سیستم بلاکچین، تشخیص و رد گیری برخی تراکنش ها بین کاربران است.

در این رابطه خانم لیزا او (Lisa O)، معاون دادستان کل گفت: دستگیری‌های امروز، بزرگترین مصادره مالی این وزارتخانه تا به حال بوده و نشان می دهد که دیگر نمیتوان تراکنش های ارزهای دیجیتال را بصورت ناشناس جابجا کرد و این سیستم پناهگاه امنی برای مجرمان نیست.

زوج هکر بیت کوین از صرافی بیتفنیکس

اعلامیه وزارت دادگستری این افسانه را که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال معمولاً توسط مجرمان برای مخفی کردن ردیابی‌های خود استفاده می‌شود، از بین می‌برد. در عوض، این واقعیت را تقویت می کند که فناوری بلاک چین شفاف است و همچنین سوابق تراکنش ها را حفظ می کند. این یک نکته بسیار مثبت برای سیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال است که به وضوح اشاره بر این دارد که این فناوری کاملا سالم و بدون دستکاری است.

در سال 2016 صرافی معروف بیت فینکس (Bitfinex) هک شد و طی 2000 تراکنش غیرمجاز تعداد 119754 بیت کوین به سرقت رفت و به کیف پول دیجیتالی تحت کنترل لیختنشتاین (کسی که هک کرده بود) فرستاده شد. بیت کوین های دزدیده شده در هزارتوی پیچیده ای از تراکنش ها شسته شده و در حساب های مالی لیختنشتاین و مورگان انتقال داده شده بودند.

 

ردیابی پول

این دو نفر از تکنیک های پیچیده پولشویی برای ناشناس ماندن استفاده کردند. بطوری که به صورت آنلاین هویت‌های ساختگی و ناشناس را تنظیم می‌کردند و از برنامه‌های رایانه‌ای برای خودکار کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. ایجوری وجه دزدیده شده را قبل از برداشت به صرافی‌های مختلف ارز مجازی واریز می‌کردند و سپس برداشت میکردند.

وزارت دادگستری آمریکا طی تحقیقاتی کسترده و پیچیده حساب های آنلاین تحت کنترل این زوج را به دست آورد و فایل های موجود در این حساب ها را بازیابی کرد. این فایل‌ها حاوی کلیدهای خصوصی برای دسترسی به کیف پول دیجیتالی بودند که وجه سرقت شده را دریافت می‌کردند. 94000 بیت کوین به ارزش بیش از 36 میلیارد دلار در زمان توقیف کشف شد.

بیت کوین های دزدیده شده

نه برای جنایتکاران

یکی از موضوعاتی که از زمان مطرح شدن فناوری بلاکچین و بازارهای کریپتو مورد انتقاد بسیاری از قانون ‌گذاران و تنظیم ‌کننده‌ها مالی بوده و با بزرگ نمایی بیش از حد به نوعی سعی کردن فناوری بلاک چین را بی اعتبار کنند این است که صنعت کریپتو و ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداری است. این در حالی است محصولات مالی چه در حالت معمولی و چه در قالب بلاک چین می توانند توسط بازیگران بد مورد سوء استفاده قرار گیرند.

اساسا یکی از مشخصه ها و نقاط قوت فناوری بلاک چین و کریپتو این است که کل تراکنش ها و معاملات کاملا ثبت میشود و در دید عموم مردم در سرار جهان قرار میگیرد. این باعث جلوگیری از فساد مالی، باند بازی و تبانی در این سیستم میشود.

درعین حال نباید به محصولات کریپتو یک قوانین نظارتی سختگیرانه تر از سیستم های بانکداری داده شود. این صنعتی است که باید برای از بین بردن فعالیت های مشکوک یک سری مقررات مشخص و هم راستای سیستم های بانکداری تنظیم شود. با افشای فعلی توسط وزارت دادگستری در مورد توانایی اجرایی برای ردیابی پول های دزدیده شده، تنظیم‌کننده‌ها مالی باید آماده پذیرش فناوری کریپتو و ارزهای دیجیتال باشند.

 

⚠️ خوانندگان عزیز:  لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!

لطفا از پست های ما در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام به معامله نکنید!!!  این پست ها، فقط جنبه آگاهی و اطلاع رسانی دارند.

 

🌐 منابع  : bsc.news / armin-academy.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

به این مقاله امتیاز دهید!post
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی