ستاره های وال استریت Wall Street و سقوط آنها
ستاره های وال استریت Wall Street و سقوط آنها
وال استریت Wall Street به زمین بازمی گردد
پس از سالها صعود، تقریباً صرف نظر از اینکه اقتصاد در چه وضعیتی بود، سهامهای مبتنی بر فناوری در حال سقوط هستند و بقیه وال استریت Wall Street را به پایین میکشانند.
بسیاری از این شرکتهای پرمخاطب وال استریت Wall Street هنوز هم میلیاردها دلار سود میکنند و همچنان در صدر رتبه بندیهای بیشتر کسب و کارهای ارزشمند قرار دارند. اما دو تغییر بزرگ باعث شده است که سهام آنها در سال جاری به شدت به زمین بازگردد: نرخ بهره در حال افزایش است و انتظارات برای ادامه رشد بزرگ آنها ناگهان بسیار متزلزل تر به نظر می رسد.
نتفلیکس را در نظر بگیرید که سهام آن از اوایل سال 2018 تا اوج آن در نوامبر گذشته بیش از سه برابر شد. از آن زمان تقریباً تمام این سود را از دست داده است و تنها در سال جاری بیش از دو سوم کاهش یافته است و بدترین ضرر در S&P 500 تا روز سه شنبه بوده است.
به طور مشابه، متا شرکت مادر فیسبوک امسال نزدیک به نصف ارزش خود را از دست داده است. هیچ یک از این دو شرکت در طبقه بندی “فناوری” وال استریت قرار نمی گیرند. آنها در عوض به عنوان شرکت های “خدمات ارتباطی” دسته بندی می شوند، همراه با بسیاری دیگر از سهام های مرتبط با اینترنت.
اما هر دو بخش بزرگی از شاخص ترکیبی نزدک هستند، همراه با شرکتهای سنگین وزن فناوری مانند اپل و مایکروسافت. نزدک نیزدر بدترین ماه خود از زمان بحران مالی سال 2008 به سر می برد. افت 20.2 درصدی آن بسیار بدتر از سقوط 12.4 درصدی S&P 500 یا افت 8.5 درصدی برای داوجونز Industrial Average بود که تمرکز کمتری روی فناوری دارد.
سهامهای مبتنی بر فناوری تا حد زیادی با مشکل مواجه شدهاند، زیرا نرخهای بهره به بالاترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده است. نرخهای بهره بالا بر انواع سرمایه گذاریها فشار وارد میکند. اکنون که 10-Year Treasury Yield(سند بهادار دولتی و دراز مدت) برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا به ارائه بازده واقعی نزدیک شده است، پس از در نظر گرفتن تورم، سرمایه گذاران می توانند با اتکا به اوراق قرضه امن درآمد کسب کنند.
این باعث می شود آنها تمایل کمتری به پرداخت ریسک های بالا برای سرمایه گذاری های پرخطر داشته باشند. سهام های با رشد بالا و فناوری محور اکنون سخت ترین ضربه ها را متحمل می شوند زیرا قیمت آنها قبلاً به بالاترین حد خود رسیده بود.
سرمایه گذاران با پرداخت قیمت های بالایی برای سهام های فناوری به طور کلی در زمانی که نرخ بهره فوق العاده پایین بود، راحت بودند. آنها همچنین مایل بودند در سهام شرکتهایی را که میتوانستند به شدت رشد کنند، حتی زمانی که اقتصاد کلی آسیب دیده بود، سرمایه گذاری کنند.
اما اکنون نرخ ها در حال افزایش است و ادامه رشد کمتر مطمئن به نظر می رسد. به عنوان مثال، نتفلیکس اخیراً از کاهش تعداد مشترکین خود در سه ماه اول سال خبر داده است و انتظار می رود در بهار ضرر بیشتری داشته باشد. اکنون که محدودیت های همه گیر کاهش یافته است، مردم گزینه های بیشتری برای سرگرمی دارند.
آلفابت، شرکت مادر گوگل، سهشنبه اعلام داشت که رشد درآمد سه ماهه گذشته آن به پایین ترین سرعت خود از سال 2020 کاهش یافته است.
⚠️خوانندگان عزیز: لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!
لطفا از پست های ما در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام به معامله نکنید!!! این پست ها، فقط جنبه آگاهی و اطلاع رسانی دارند.
🌐 منابع : armin-academy.com / abcnews.go.com