سرمایه گذاری اپل در متاورس (Metaverse) و دنیای 3 بعدی

سرمایه گذاری اپل در متاورس (Metaverse) دنیای 3 بعدی
رمزارزها - کریپتوکارنسی

سرمایه گذاری اپل در متاورس (Metaverse) و دنیای 3 بعدی

سرمایه گذاری اپل در متاورس (Metaverse) و دنیای 3 بعدی

سلام و درود خدمت خوانندگان آرمین آکادمی :

سرمایه گذاری اپل در متاورس و دنیای سه بعدی: پس از اینکه مدیر عامل شرکت اپل اعلام کرد که در حال سرمایه گذاری در متاورس است، سهام این کمپانی جهش کرد.

آقای تیم کوک (Tim Cook) در تماسی که در 27 ژانویه با سرمایه گذاران انجام داد، بیان کرد که برنامه های متاورسی دارای پتانسیل زیادی هستند و شرکت او در حال سرمایه گذاری در توسعه AR (واقعیت افزوده) در دستگاه ها و نرم افزارهای این کمپانی است. وی همچنین افزود که ما همیشه در حال کاوش در فناوری های جدید و نوظهور هستیم و من به طور طولانی در مورد اینکه چگونه در حال حاضر این موضوع برای ما بسیار جالب است صحبت کرده ام.

نمودار قیمتی سهام این شرکت در ساعات معمولی معاملات بازارهای جهانی با حدود 3 درصد کاهش به عدد 159.22 دلار رسیده بود، اما بعد از این خبر با 8 درصد افزایش به عدد 167.23 دلار در معاملات رسید. Metaverse تنها یکی از موضوعات مورد بحث در این تماس بود.

تکنولوژی متاورس (Metaverse) یک دنیای سه‌ بعدی مجازی قابل تعامل است که یک جهان تمام دیجیتالی را با دنیای فیزیکی ما وصل می‌کند. این دنیا مجازی تا حدی توسط کاربران ایجاد شده است و در آن میتوان فعالیت های اجتماعی از قبل سمینار، جلسات کاری، کلاس درس، نمایشگاه، بازی و حتی کنسرت های زنده را ارائه داد. اگرچه می توان با مرورگر به آن دسترسی داشت، اما با واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) تجربه بهتری دارد.همچنین می‌توان به اطلاعات گسترده دسترسی داشت. توجه داشته باشید، اطلاعات در حال حاضر در بستر وب پراکنده هستند اما متاورس قرار است، تمام اطلاعات را به ‌صورت یکپارچه دربیاورد تا در کسری از ثانیه بتوان به تمام آن دسترسی داشت.

اپل انسایدر (Appleinsider) گزارش داد که در تماس 27 ژانویه، آقای کوک اشاره کرده که اپل (APPL) در حال حاضر مجموعه ای از 14000 برنامه مختلف را در فروشگاه اپ استور (apple store) خود دارد که با استفاده از پلتفرم توسعه دهنده AR ARKit طراحی شده اند. برنامه های طراحی شده با استفاده از ARKit می توانند به کاربران کمک کنند تا به فناوری متاورس دسترسی پیدا کنند.

در حالی که کمپانی متا (فیسبوک سابق) به سمت استفاده از هدست Oculus برای غرق کردن کاربران در دنیای متاورس متمایل شده و روی آن سرمایه گذاری کرده، حریف تجاری آن ،این شرکت تا کنون روی فناوری AR شرط بندی کرده است. یکی از مدل های ای هدست اپل قرار بود در سال 2022 عرضه شود، اما بلومبرگ در 14 ژانویه گزارش داد که ممکن است به دلیل چالش های سخت افزاری و نرم افزاری با تاخیر عرضه شود.

با وجود استقبال آقای کوک و تیمش از فناوری Metaverse، اعتقاد بر این است که این هدست در حال توسعه بر روی بازی، ارتباطات و مصرف محتوا متمرکز است. تا کنون بزرگترین شرکت در جهان از نظر ارزش بازار از سایر رهبران فناوری مانند متا (فیسبوک) و مایکروسافت عقب مانده است، که هر دو در حال پیشبرد برنامه های عمومی برای توسعه در تکنولوژی هستند. فیسوک با عوض کردن اسم شرکتش به متا و سرمایه گذاری گسترده پیشروی این بازار بوده است. از سوی دیگر مایکروسافت با خرید کمپانی معروف بازیهای رایانه ای اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به قیمت 69 میلیارد دلار با هدف گسترش بازی های متاورسی سرمایه گذاری گسترده ای کرده است.

 

⚠️ خوانندگان عزیز:  لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!

لطفا از پست های ما در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام به معامله نکنید!!!  این پست ها، فقط جنبه آگاهی و اطلاع رسانی دارند.

 

🌐 منابع : Cointelegraph / armin-academy.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

به این مقاله امتیاز دهید!post
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی