تکنولوژی وب 3 (Web 3) چیست و انقلاب آن در فضای مجازی !!!

تکنولوژی وب 3 (Web 3) چیست و انقلاب آن در فضای مجازی
رمزارزها - کریپتوکارنسی مقالات آموزشی مقالات آموزشی کریپتوکارنسی (رمزارز)

تکنولوژی وب 3 (Web 3) چیست و انقلاب آن در فضای مجازی !!!

تکنولوژی وب 3 (Web 3) چیست و انقلاب آن در فضای مجازی !!!

سلام و درود خدمت خوانندگان آرمین آکادمی :

در این مقاله سعی داریم که شما را با فناوری وب 3 (Web 3) آشنا کنیم. مقاله زیر برگرفته از کتاب “اقصاد توکن” با نویسندگی خانم شرمین وشمگر (Shermin Voshmgir) و همچین تلاشهای تیم پژوهشی آرمین آکادمی است.

 

وب 3 (Web 3) ایده ای جدید برای وب جهانی بر اساس بلاک چین است که مفاهیمی از جمله تمرکززدایی و اقتصاد مبتنی بر توکن را در خود جای داده است. برخی از نوآوران آن را با وب 2 (Web 2) مقایسه کرده‌اند، که در آن می‌گویند داده‌ها و محتوا در گروه کوچکی از شرکت‌ها متمرکز است که گاهی اوقات به آنها “Big Tech” گفته می‌شود. این اصطلاح در سال 2014 توسط بنیانگذار اتریوم گاوین وود ابداع شد. این ایده در سال 2021 مورد توجه علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، شرکت های بزرگ تکنولوژی و شرکت های سرمایه گذاری قرار گرفت.

اگر فرض کنیم که وب جهانی (WWW) اطلاعات را متحول کرده است و وب 2 (Web 2) انقلابی در تعاملات و ارتباطات ایجاد کرده است، وب 3 (Web 3) این پتانسیل را دارد که ارزش مبادلات و توافقات را متحول کند. وب 3 ساختارهای اطلاعات و داده ها را در اینترنت تغییر می‌دهد و آن را در قالب یک لایه در سطح جهانی معرفی می‌کند.

با گذشت 30 سال از آمدن اینترنت، طراحی اطلاعات و داده های ما هنوز بر پایه رایانه‌های مستقل استوار است، جایی که داده‌ها به طور متمرکز بر روی یک سرور ذخیره و مدیریت می‌شوند. هر بار که ما از طریق اینترنت ارتباط برقرار می کنیم، نسخه هایی از داده های ما به سرور آن شخصی که خدمات ارائه میدهد ارسال می شود و هر بار که این اتفاق می افتد، ما بیشتر کنترل اطلاعات خود را از دست می دهیم. هر بار که ما با دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل می‌شویم از جمله ساعت‌ها، ماشین‌ها، تلویزیون‌ها و یخچال‌ها وغیره ، اطلاعات شخصی ما بیشتر منتشر میشود.

آیا می‌توانم به افراد, شرکت ها و مؤسساتی که به وسیله این دستگاه ها به سرور آنها متصل شدیم اعتماد کرد. چگونه میتوان ثابت کردن که از اطلاعات شخصی ما برای سودآوری یک گروه یا شرکت خاص استفاده نمیشود ؟

اینترنت، سرویس، کاربر

 

در این زمینه، بلاکچین انرژی و قدرت نسل بعدی اینترنت است، چیزی که برخی از آن به عنوان وب 3 (Web 3) یاد می کنند. بلاکچین روش ذخیره و مدیریت اطلاعات را بروز رسانی کرده است. وب 3 یک مجموعه منحصر به فرد از داده ها را ارائه می دهد که به طور گروهی مدیریت می شود، بطوری که به ما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها را به روشی محافظت شده از کپی آنها ارسال کنیم و تراکنش‌های P2P واقعی را بدون واسطه‌ها فعال ‌کنیم.

 

شبکه متمرکز و غیر متمرکز

در وب 3 (Web 3)، داده ها در چندین نسخه از یک شبکه P2P ذخیره می شوند. قوانین مدیریت در پروتکل به رسمیت شناخته میشود و با رای اکثریت همه شرکت کنندگان شبکه، که توکن آن شبکه را دارند، ایمن شده است. بلاک چین، به عنوان ستون فقرات وب 3 (Web 3)، ساختارهای اطلاعات را در پشت زمینه اینترنت تعریف می کند. این یک لایه حاکمیتی را معرفی می‌کند که روی اینترنت فعلی اجرا می‌شود. با این کار به دو نفر که یکدیگر را نمی‌شناسند یا به یکدیگر اعتماد ندارند، اجازه می‌دهد که با هم در فضای اینترنت به توافق برسند.

 

تاریخچه وب

با این حال، چیز زیادی در سطح اینترنت برای کاربر عادی تغییر نخواهد کرد. این مجموعه ای از پروتکل هایی است که توسط بلاک چین رهبری می شود، که قصد دارد نحوه سیم کشی اینترنت را دوباره اختراع کند و منطق اینترنت را با منطق کامپیوتر ترکیب کند. به همین دلیل است که برخی از بلاک چین را به عنوان یک کامپیوتر جهانی توزیع شده یاد می کنند. این احتمالاً گام بزرگ بعدی در توسعه رایانه و اینترنت است.

 

🎓 ممنون که مقاله آموزشی ما را مطالعه کردید، لطفا نظرات خودتان را برای ما بنویسید و به تیم آرمین آکادمی انرژی مثبت بدهید! 🙏🏻🌹🎯😊

 

🌐 منابع :  Blockchainhub / Book: Token Economy / armin-academy.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

به این مقاله امتیاز دهید!post
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی