نمای کلی بازار ارز دیجیتال و کریپتوها 26 ژانویه 2022

ارز دیجیتال دامیننس بیت کوین
رمزارزها - کریپتوکارنسی

نمای کلی بازار ارز دیجیتال و کریپتوها 26 ژانویه 2022

نمای کلی بازار ارز دیجیتال و کریپتوها 26 ژانویه 2022

سلام و درود خدمت خوانندگان آرمین آکادمی :

اجازه بدید نمای کلی بازارامروز کریپتوها و بیت کوین را با هم بررسی کنیم.

بعد از یک هفته که بیت کوین ریزش های متوالی و پشت سر هم را تجربه کرده بود, بلاخره امروز و دیروز طی دو روز متوالی توانست روند صعود به خود بگیرد و بقیه بازار کریپتو و آلت کوین ها هم تحت تاثیر آن سبز رنگ بشوند. ولی این افزایش قیمت خیلی زیاد و چشمگیر نبوده. بنظر میرسد که این رفتارقیمتی در چارت بیشتر شبیه فاز اصلاحی برای یک روند نزولی در تایم فرم های بالاتر باشد (تایم روزانه و چهارساعته) که دوباره مرز 30000 هزار دلار را لمس کند.

اگر بیت کوین میخواهد این روند صعودی را ادامه دهد باید ناحیه مقاومتی مهم 40 هزار دلار را با قدرت بشکند و روی آن ثابت شود. شایان ذکر است که این ناحیه مقاومتی بطور همزمان تلاقی پیدا کرده با خط روند نزولی بر روی نمودار در تایم چهار ساعته . قرار گرفتن این دو عنصر روی هم باعث قوی تر شدن ناحیه مقاومتی میشود و کار صعود قیمت را دچار مشکل میکند.

این را هم مد نظر داشته باشید که هنوز ترس و تردید در بازار وجود دارد. همانطور که در تصویر میبیند میزان ترس معامله گران به عدد 23  رسیده که در ناحیه قرمز رنگ قرار دارد. این حکایت از سردرگمی و دو دل بودن معامله گران است . یکی از دلایلی که باعث این شک و ترس شده, ریزش های متوالی بیت کوین در ماه های گذشته بوده و خبرهای منفی متوالی که در مورد بازار ارزدیجتال منتشر شده است.

از دیگر عوامل دو دل بودن معامله گران، خبر مهم بانک مرکزی آمریکا است که تا چند ساعت دیگر اعلام میشود. اگر فدرال رزرو آمریکا اعلام کند که میزان نرخ بهره را بالا میبرید باعث ریزش احتمالی بازارهای جهانی میشود و به دنبال آن ممکن است قیمت بیت کوین را دوباره پایین بیاورد.

امروز مارکت کپ بازار 4.83 % نسبت به دیروز رشد داشته و به عدد 1.80 بیلیون دلار رسید. همچنین حجم معاملات در 24 ساعته گذشته 4.11 % رشد داشته و به عدد 48.8 میلیارد دلار رسید.

دامیننس بیت کوین هم تغییر زیادی در مقایسه با دیروز نداشته و فقط 0.22 % کاهش داشته و با 39.73 % به یکی از پایین ترین نواحی ممکن در تاریخ خودش رسیده. نکته: در دو بار قبلی که دامیننس BTC به این نواحی رسیده بود ما شاهد رشد آلت کوین ها بودیم. چون پول از بیت کوین خارج شده و به سمت آلت کوین ها رفته است ولی تنها این سیگنال را نمیتوان مبنای خرید و یا فروش قرار داد و باید بقیه فاکتورها را هم بررسی کرد.

از دیگر مواردی که میتوان در این بررسی روزانه بازار بیان کرد، کوین های است که بیشترین جستجو را 24 ساعت گذشته در بین معامله گران داشته اند . همانطور که در تصویر میبیند در قسمت Trending Searches، شش ارز کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، بیت کوین (BTC)، آکالا (ACA)، سین سیتی (SYNR) و دیفای چین (DFI) بیشترین میزان جستجو را بین معامله گران داشته اند.

همچین در بخش دیگر تصویر شش ارز مپ (MAPS)، لونا راش (LUS)، لیمپو (LYM)، چری نتورک (CHER)، فرنت (FRONT) و متاگییر (GEAR) بیشترین رشد را در بین کل بازار کریپتو داشته اند.

نکته: معمولا ارزدیجیتالهای به این صورت گسترده سرچ  میشوند و یا رشد میکنند که در ناحیه مهم تکنیکالی قرار دارند و یا اینکه از نظر فاندامنتالی خبر مهمی درباره آنها آمده یا قرار است بیاید.

 

⚠️ خوانندگان عزیز:  لطفا دقت کنید که پست های تیم آرمین آکادمی، به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیستند!!!

لطفا از پست های ما در جهت خرید و فروش در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بازارهای جهانی بدون مشاوره با تیم ما اقدام به معامله نکنید!!!  این پست ها، فقط جنبه آگاهی و اطلاع رسانی دارند.

🌐 منبع : Cryptorank و armin-academy.com

تلگرام آکادمی : 🆔 @Armin_Academy1

به این مقاله امتیاز دهید!post
در صورت تمایل پست های ما را به اشتراک بگذارید *

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریپتوکارنسی